قوانین و مقررات

سیاست های رعایت حریم شخصی

  • هرمزطب متعهد می شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، فناوری های مورد نیاز برای هرچه مطمئن تر و امن تر شدن نحوه استفاده شما از برنامه را توسعه می دهد. در واقع، شما با به کارگیری برنامه هرمزطب، رضایت خود را از سیاست های رعایت حریم شخصی به ما نشان می دهید.
  • همه مطالب در دسترس از طریق خدمات هرمزطب، مانند کدها، متن، گرافیک، لوگو یا آرم، آیکون دکمه، تصاویر، موارد قابل دانلود و کپی، داده ها و کلیه محتوای تولید شده جزئی از اموال شرکت ماخ محسوب می شوند و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود در انحصار این شرکت است که هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای شرکت ماخ محفوظ می دارد. علاوه بر این، اسکریپت ها و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار این شرکت بوده و هرگونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران بیمار مجاز به بهره برداری و استفاده از لیست پزشکان، خدمات ارائه شده توسط هر پزشک و اطلاعاتی که هر پزشک به خواست خود فراهم آورده، هستند اما هیچ نوع کاربری اعم از بیمار، منشی، نوبت گیرنده یا پزشک، مجاز به هرگونه دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، استفاده از روش های داده کاوی، روبات یا روش های مشابه مانند جمع آوری داده ها و ابزارهای استخراج نیستند. در صورت استفاده از هر یک از خدمات هرمزطب، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و کلمه عبور خود هستند و تمامی مسئولیت‏ فعالیت هایی که تحت حساب کاربری و یا کلمه عبور انجام می پذیرد، بر عهده کاربران است. از طرفی، کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد حقیقی دیگری منتقل کند. همچنین، در صورت مفقود یا دزدیده شدن اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع پشتیبانی هرمزطب (از طریق شماره تلفن 07642281693 یا شماره همراه 09367127271) یا شرکت ماخ برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی انجام نشده باشد، مسئولیت تمامی فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام می شود بر عهده کاربر خواهد بود.
  • تنها مرجع رسمی مورد تأیید ما برای ارتباط با شما، وب سایت های www.hormozteb.ir ، www.makhco.co و شماره تلفن 07642281693 و شماره همراه 09367127271 است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال پست الکترونیکی، تماس تلفنی و ارسال پیامک با کاربران خود ارتباط برقرار نمی کنیم.

شماره تلفن همراه

  • شماره تلفن همراه شما تنها جهت ارسال کد تاییدیه و اطلاع رسانی های ضروری می باشد و هیچ گونه استفاده تبلیغاتی از آن نخواهد شد.

شماره ملی

  • درج کد ملی در ثبت نام کاربر و زیرمجموعه به عنوان شخص حقیقی که درخواست دریافت خدماتی مانند دریافت نوبت از یک پزشک را دارد الزامی است چون بعد ها این امکان را به ما میدهد که احراز هویت اطلاعات اشخاص حقیقی را داشته باشیم و هم چنین در زمان فعلی پزشکان برای ارتباط با سایت های بیمه و نسخه های الکترونیکی نسخه و پرونده پزشکی به شماره ملی بیماران نیاز دارند و ما هم ملزم به دریافت کد ملی از کاربران عزیز و زیرمجموعه آن ها هستیم البته این نکته هم قابل ذکر است که اطلاعات کارت ملی به صورت رمزنگاری ذخیره میشود.

قوانین بیمار و یا نوبت ‏گیرنده

قوانین عضویت

  • بیماران و یا مدیران مطب با ثبت نام یا امضای تفاهم نامه توسط پزشکان و مراکز پزشکی در هرمزطب و نیز با هر بار استفاده از خدمات آن می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری هرمزطب را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل ، شرایط و مفاهیم آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند که این تغییرات به اطلاع کاربر خواهد رسید؛ بنابراین به کارگیری مداوم نرم افزار توسط کاربران به معنی قبول هرگونه تغییرات در آن است.
  • عضویت بیمار یا نوبت گیرنده در هرمزطب و استفاده از خدمات ارائه شده در این برنامه، کاملاً رایگان است و هزینه دریافت شده، تنها هزینه کارمزد ثبت نوبت پزشک مورد نظر از بیمار است.
  • افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی هستند می‌توانند دارای حساب کاربری در این نرم افزار باشند.
  • افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی نیستند ، خانواده های آنها میتوانند این افراد را به عنوان زیر مجموعه خود در صفحه اختصاصی شان اضافه کنند.
  • برای استفاده از خدمات هرمزطب بیمار می بایست نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در نرم افزار ثبت نماید.
  • اطلاعات خواسته شده می بایست به صورت صحیح و به‌ روز در نرم افزار توسط کاربران وارد شود و مسئولیت عدم صحت اطلاعات وارد شده بر عهده کاربران می‌باشد. در صورت اثبات مورد یا مواردی خلاف واقعیت در این موضوع، شرکت حق پیگیری قانونی نزد مراجع ذیصلاح را داراست.
  • کاربران متعهد می‌گردند که صرفا از شماره تلفن همراه خود برای ثبت نام در نرم افزار هرمزطب اقدام کنند. مالک شماره تلفن همراه مذکور تماما مسئول حساب کاری خود بوده و شرکت به محض آگاهی از کذب این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
  • هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر در نرم افزار داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن تمامی حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید و نیز حق تعقیب قضائی فرد به جهت امکان سوءاستفاده را برای خود محفوظ می دارد.
  • مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری در نرم افزار یا سایر خدمات مربوط به هرمزطب انجام می‌شود به عهدۀ کاربران، بنابه مورد، است. بنابراین مسئولیت استفاده افرادی غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات هرمزطب استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خود دارنده حساب کاربری می‌باشد.
  • وظیفۀ حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در کوتاهترین زمان موضوع را به شرکت اطلاع دهد. البته واضح است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که توسط حساب کاربری مورد نظر انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
  • کاربران به هیچ عنوان حق ندارند به اشخاص دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات هرمزطب متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.
  • در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کامل مورد نیاز را در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری او را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به آن حساب کاربری امتناع نماید.
  • ممکن است در شرایطی حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. کاربران، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام شده از سوی شرکت خواهند بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات خودداری کند.
  • کاربر می پذیرد بنا به درخواست نوع تخصص درخواستی خود در نرم افزار ، مطب یا مرکز پزشکی به او معرفی می شود و این نتیجه انتخاب اوست و مسئولیت هرگونه اشتباه و جبران خسارت با کاربر است.

قوانین اخذ نوبت

در هرمزطب از نظر هزینه سه نوع نوبت وجود دارد:

  • نوبت رایگان: این نوبت تنها به صورت نهایی ثبت می شود. هر بیمار تنها می تواند یک بار یک نوبت رایگان از یک پزشک را ثبت کند. جهت ثبت دوباره همان نوبت رایگان، بیمار باید منتظر سپری شدن زمان نوبت باشد یا آن نوبت را لغو کند.
  • نوبت با پرداخت حضوری هزینه: در این حالت، بنا به نظر پزشک هزینه نوبت به صورت حضوری در مطب، کلینیک یا بیمارستان پزشک دریافت می شود. بنابراین بیمار هیچ هزینه ای به صورت آنلاین پرداخت نمی کند.
  • نوبت با پرداخت آنلاین هزینه: در این حالت، بیمار می تواند در ابتدا نوبت خود را ثبت موقت کند. ثبت موقت تنها سه ساعت اعتبار دارد و در صورتی که بیمار در این سه ساعت هزینه نوبت خود را به صورت آنلاین پرداخت نکند، آن نوبت به صورت خودکار لغو می شود.

هر بیمار یا نوبت گیرنده می تواند با انتخاب پزشک، خدمت، زمان و روز مورد نظر و با توجه به نوع هزینه و پرداخت مبلغ ویزیت، نوبت دلخواه خود را از طریق هرمزطب دریافت کند.

  • کاربر نوبت گیرنده امکان اخذ نوبت برای دیگری را دارد اما امکان واگذاری نوبت خود به شخص دیگر را ندارد.
  • در صورت لغو نوبت ثبت شده، امکان اخذ نوبت جدید برای بیمار یا نوبت گیرنده امکان پذیر است. البته، توجه شود قبل از لغو نوبت، قوانین لغو نوبت به طور کامل مطالعه شوند.
  • در صورتی که هزینه بیمار یا نوبت‏ گیرنده به صورت آنلاین پرداخت شود، این هزینه تنها بابت ویزیت وی است که با در نظر گرفتن نوع بیمه و احتساب فرانشیز، مبلغ قابل پرداخت محاسبه می شود.
  • در صورت مغایرت داشتن بیمه ثبت شده توسط بیمار و یا نوبت گیرنده در هرمزطب با دفترچه بیمه ارائه شده، و یا فاقد اعتبار بودن دفترچه، بیمار یا نوبت گیرنده باید هزینه ویزیت را در روز مراجعه به صورت آزاد پرداخت کند.
  • بعد از ثبت نوبت از دریافت کد رزرو سامانه اطمینان حاصل بفرمایید. در صورت عدم دریافت کد رزرو با پشتیبانی هرمزطب تماس بگیرید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام ثبت یا لغو نوبت، پشتیبانی هرمزطب برای رفع مشکل و هرگونه راهنمایی آماده پاسخگویی است. پزشک، مجموعه مرکز درمانی، منشی، مسئول بخش پذیرش، مسئول بخش صندوق، مسئول بخش حسابداری و کارمندان مرکز درمانی مسئول رسیدگی به هیچ یک از مشکلات احتمالی سامانه نیستند.
  • ساعت کار پزشکان و مراکز درمانی توسط خود پزشک/ منشی تعیین می شوند. لذا سامانه هیچ مسئولیتی در قبال عدم حضور پزشک در تاریخ و ساعت نوبت دریافت شده توسط کاربر ندارد.
  • نوبت دهی تنها مربوط به دریافت نوبت برای انجام خدمات ارائه شده توسط پزشک است و در حال حاضر شامل نوبت آزمایش ها و سونوگرافی و سایر اقدامات پاراکلینیکی نمی شود.

هزینه ها و پرداخت

  • کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.
  • کاربر می‌پذیرد کارمزد از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به مبلغ تعیین شده نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا می‌نماید.
  • پرداخت کارمزد فقط از طریق روش‌هایی که توسط هرمزطب مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری هرمزطب ، پرداخت اینترنتی .
  • کاربران می‌پذیرند کارمزد ارائه و اعلام شده از سوی شرکت، ممکن است بسته به عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای موجود تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.
  • کاربر می‌پذیرد که باید کارمزد را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه ی هرمزطب جهت پرداخت آنلاین به وجود آید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه ی هرمزطب یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طریق نرم‌افزار فراهم نشود، کاربر همچنان موظف به پرداخت کارمزد خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر با مرکز تماس شرکت با روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که کاربر به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ آن را از اعتبار کاربر در هرمزطب کسر کند و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری مسدود خواهد شد.
  • کاربر می‌پذیرد هیچوقت درخواست هرمزطب ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات هرمزطب را داشته باشد. کاربر اگر پس از ارسال درخواست نوبت و پذیرش در سامانه، درخواست را لغو کند، وی متعهد به پرداخت مبلغ کارمزد مذکور می‌باشد و یا شرکت مجاز خواهد بود نسبت به کسر و برداشت مبلغ مذکور از محل اعتبار وی اقدام نماید. در صورت تکرار این عمل برای بار دوم حساب کاربری مسدود خواهد شد.

قوانین لغو نوبت

  • در صورت لغو نوبت از سوی پزشک به شماره موبایل ثبت شده اطلاع داده خواهد شد و کلیه مبلغ به کیف پول فرد بازگردانده خواهد شد.
  • در صورتی که بنا بر هر دلیلی بیمار یا نوبت گیرنده قصد لغو نوبت ثبت شده خود را داشته باشد، می‌تواند پس از ورود به صفحه حساب کاربری و در قسمت «نوبت های من »، نوبت مورد نظر خود را لغو کند.
  • رویه بازگشت مبلغ نوبت های ثبت شده پس از لغو نوبت به صورت زیر است: مبلغ پرداخت شده در اعتبار کاربر ذخیره می شود و امکان استرداد آن وجود ندارد مگر در مواقعی خاص.
  • مبلغ پرداخت شده به کیف پول کاربر برای نوبت های ثبت شده آنلاین، بر اساس زمان انجام عملیات لغو محاسبه می شود.
  • در صورتی که کاربر لغو نوبت خود را یک ساعت قبل از ساعت شروع اعلام شده ویزیت نوبت انجام دهد، کل مبلغ پرداختی بابت خدمت به اعتبار کاربر در سامانه برگردانده می شود.
  • در صورت لغو نوبت در صورتی که از زمان مقرر گذشته باشد و کاربر به هر دلیلی به پزشک مورد نظر مراجعه نکرده باشد، نوبت به صورت خودکار لغو شده به حساب می آید و با توجه به سیاست کاری پزشکان، هیچ بخشی از مبلغ پرداخت شده توسط بیمار برای این نوبت به اعتبار وی در سامانه برگردانده نمی شود.